Fotoğraf

Yayınlandı: Haziran 8, 2011 / Uncategorized

Bir fotoğrafa baktığınızda ne görürsünüz? Ne anlatır size, yaşanmış neleri hatırlatır yahut? Geçen gün fotoğrafları karıştırırken kendimi sanki bir zaman tünelinde yol alırmış gibi hissettim adeta. Öyle çok eski fotoğraflar değil, üniversite yıllarından kalma, rastgele çekilmiş, yaz ile kışın birbirine karıştığı, kah topluca, kah tek başına verilmiş artistlik pozların olduğu türden. Yorucu ama bir o kadar da neşeli geçen tren yolculuklarından, günümüze kadar süren arkadaşlıklarımızı düşündüm sonra. Gerçek dostluğun temellerinin atıldığı ne güzel günlerdi onlar. Yaşadığımız heyecanlar, hararetli tartışmalar, kendi çapımızda afedersiniz çapkınlıklar… Daha neler neler… Aslında her fotoğraf kendi öyküsünü barındırır arkasında. Sadece bakıp geçeriz çoğu zaman, aslında ne büyük bir hazinedir insan hayatı adına.

O yıllardan kalan pek çok fotoğraf pek sevgili dostum Emre’ nin objektifinden çıkma. Fotoğraf merakı o yıllarda başlamıştı aslında ve ilk denemelerini bizim üzerimizde yapıyordu. Şimdi kendi tekniğini oturtmuş bayağı da başarılı bir fotoğrafçı. Bir de aldığı makinaların hakkını verecek kadar fotoğraf çekse keşke 🙂 Üniversitede, kantinlerde, trende ve serviste çekilmiş binlerce fotoğraf, dile kolay…

 

 

Bir yaz akşamı, Emre bu sefer objektifin karşısında. Fotoğraftan da görüleceği üzere kendisi sağlam içicidir. Ben de nadir de olsa ona eşlik ederdim. İşte o akşamlardan bir akşam…

 

Dostum Fatih ile. Okuldan dönüş, trende. Okul yıllarının en mutlu günleri bence. Tren yolculuğu, hele böyle güzel insanlarla zamanın geçmesini istemediğiniz bir hal alırdı.

 

Aramızdaki en akıllı adam, Mahmut ve yine Fatih. Okeydeki ortağım Fatihle, Emreyle Mahmut’ u az eli boş göndermedik evlerine 🙂

Fotoğraf basit bir kayıt değildir, değerini bilmek gerekir. Arkadaşlarımın affına sığınarak bir kaç örnek paylaşmak istedim sizle. Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir. Unutmayın, o anları bir daha yaşayamayacaksınız belki ama baktıkça o anları hatırlayabilirsiniz. Kıymetini bilin…

 

 

yorum
  1. Emre Çelikkol dedi ki:

    Vallahi doğru demişsin, ilk denemeleri sizlerin üzerinizde yaptım. Siz de fena model değildiniz hani, güzel poz veriyordunuz. Eski çektiklerime bakıyorum da, acemiymişim o zamanlar. Makineler de çok iyi değildi gerçi, ama biz çok eğleniyorduk.

    2. resimde arkada Can oturuyor, farkettin mi bilmem. Resim küçük de olsa Can’ı tanıdım ben. 🙂

    Bu arada, ben amma gençmişim yahu! Bir de çeken kişi kırmızı göz olayını halledebilseymiş daha yakışıklı çıkacakmışım. O fotoğraf benzinde çekilmişti. Benzin’in ön tarafı kapatılmadan önceydi. Güzel günlerdi valla…

  2. tolgakizilay dedi ki:

    Sahi amma gençmişsin be Emre :)) güzel günlerdi di mi :))

Yorum bırakın