Bozcaada…

Yayınlandı: Haziran 20, 2011 / Uncategorized

Yeni bir yer görmenin mutluluğunu yaşamak, heyecanını hissetmek hayata anlam katan küçük ayrıntılardır. Yeni yerler görmek insanın ufkunu genişletir, hayatın sıkışıp kaldığımız monotonluğundan bizi kurtarır.

Bu hafta sonu işte bu heyecanı yaşadım.Zor bir cuma günü mesaisinden sonra gecesinde Bozcaada yollarına düştüm. Sevgili dostum Fatih ve onun mesai arkadaşlarıyla yorucu ama bir o kadar da keyifli yolculuktan sonra sabah saatlerinde nihai hedefimize ulaşarak otelimize yerleştik. Kısa süre sonra da  Bozcaada’ nın meşhur soğuk sularına kendimizi bıraktık. İtiraf etmeliyim ki bu yaşıma kadar yüzdüğüm en soğuk denizdi. Buna karşın berrak ve tertemiz denize hayran olmamak içten değildi. Havanın sıcaklığı ve denizin soğukluğu, zıtlıkların ahengini ortaya koyuyordu.

Deniz faslından sonra gün batımını seyretmek üzere yola çıktık. Şarap eşliğinde kızılın maviye ulaşmasını seyretmek adanın en önemli ritüellerinden biri. Yapılması gereken bir deneyimdi.

Adaya kadar gelmişken balığını yememek olmazdı tabi ki. Hafif hafif esen rüzgarla beraber denize vuran yakamozda, aslında hayatın ne kadar güzel olduğunu bir kez daha anlıyorsunuz.

Ertesi gün bizi gelirken sahilde karşılayan Cenevizlilerden kaldığını sanılan kaleyi ziyaret ettik. Açıkcası manzarası muhteşemdi. Buram buram tarih kokan sokakları da arşınladıktan sonra, adanın en önemli geçim kaynağı olan üzümün izinden gittik.  Üzümün şaraba dönüşme serüvenini dinledik şarap üstadlarından.

Adaların en önemli köşelerinden olan Çınaraltı Cafe’ yi atlamamak olmaz. İster sakızlı Türk kahvesini, ister tarifi gizli, içtiğim en güzel limonatasını için ama mutlaka uğramamazlık etmeyin derim ben.

Dönüş yolunda kale feribottan bu kez sizi uğurlarken, kendinize söz veriyorsunuz bu cennet adaya tekrar gelmek için. Özlenecek ama hep anılarda tebessümle kalacak bir sevgili gibi…