Tam da bir sene önce…

Yayınlandı: Eylül 11, 2011 / Uncategorized

Senle geçen yıl karşılaştık, tam da bugün, tam bir sene önce. Ama senin haberin yoktu, benim de yoktu aslına bakarsan. Yanımdan öylece geçip gittin. Hoş bir koku geldi burnuma sadece benim. Çocukken, sokakta top oynarken, kan ter içinde bir ordan bir buraya koşuştururken de duymuştum ben bu kokuyu. Evet, evet eminim aynısıydı. Bu benzerlik benim dönüp arkama bakmama neden oldu. Sendin o, çocukken de duyduğum kokunun sahibi kız.

Tam bir sene önce. Arkadaşlarımın yoğun ısrarlarına dayanamadım, o gün evden hiç de çıkasım yoktu aslına bakarsanız. Pazar günlerini oldum olası sevmezdim zaten. Haftanın sonu, bir son olması belki. Sonları sevmem ben. Mesela filmlerin sonunu da sevmem hiç. Kafamda hep yaşatırım karakterleri. Dedim ya son sevmem ben. Neyse, o gün çıkmasam belki de o tanıdık kokuyu bir daha asla duymayacaktım.

Tam bir sene önce. Caddebostan sahili yine gençlisi yaşlısı, şarapçısı, darbukacısı, gül satmaya çalışan çingeneleriyle olağan günlerinden birini yaşıyor. Hava, yazın sonuna gelmemize rağmen (bak bir son daha, sevmiyorum napıyım sonları) tam da bugünkü gibi sıcak mı sıcak. Çimlere uzanmış insanların arasından yürüyoruz, aynı zamanda sohbet de son sürat devam. Ve işte o koku. Sen geçiyorsun yanımdan. Kulaklarında kulaklık, gözlerinde güneş gözlüğü… Film sahnesi gibi net hatırlıyorum. Yanımdan bir yabancı gibi, ki yabancı olmadığını kim söyleyebilir, geçip gidiyorsun. Bense dönüp arkama bakıyorum sadece. O kadar… Tam bir sene önce…

Tesadüf mü dersin? Belki de tesadüf. Kadere inanır mısın? Ben inanırım. Ben aşka da inanırım aslında, kabul, pek de talihim iyi değil ama bir gün benim de talihim dönecek kim bilir? Belki de sen, yine o kokunla, beni bir yerlerde bekliyor olacaksın. Belki de hiçbir şey tesadüf değildir. ‘O anı’ yakalayacağız belki de… Ben bekleyeceğim…

(Yazarın notu: Burda anlatılanlar tamamen kurmaca olup ne geçen sene öyle bir kokuyla karşılaşılmıştır ne de çocukken öyle bir koku duyulmuştur. Sadece hayal edilip kelimelere dökülmüştür. Ama tesadüflerin gerçekleşmesini bekleme inancı gerçektir ve beklenmektedir.)

Bir Cevap Yazın

